Centre de FP

Centre de FP
Centre de FP

dilluns, 23 d’abril del 2012

Concurs de microrelats "Més que paraules"

Us fem arribar els microrelats guanyadors del concurs "Més que paraules" organitzat pel departament de llengües del nostre centre.


En llengua catalana:


Futur incert

La crisi econòmica ens envolta, moltes persones es troben a l’atur i com es diu des de temps immemorables: qui no té feina, el gat pentina. Aquesta situació provoca que no puguin cotitzar a la seguretat social i qui de jove no treballa, de vell dorm a la palla. És sabut que quan un home està de pega, fins i tot, amb els collons ensopega... Davant d’aquesta situació cadascú sap on li estreny la sabata. I la veritat de la nostra actualitat és que no és més ric qui més té, sinó qui menys necessita. Els polítics prometen buscar la solució a la difícil situació econòmica que arrosseguem de fa anys; tanmateix, és pitjor el remei que la malaltia. El futur és incert però l’esperança és l’últim que es perd.

Àlex Dobarro
SML 2


En llengua anglesa:


Tomorrow

Everyone in this unstoppable world is thinking about the future, basically about tomorrow, the next day… Of course, I’m not an exception: I will work the next holiday… I will buy some food for this coming week… I will study till 05.00 AM… I will, I will… I will finish my school to work as a technician of computers… But, what if finally I loose my health to earn money and loose my money to recover my health? I’m thinking that much about the future that I don’t enjoy the present. So I don’t live neither in the present nor in the future, I live as if I was not going to die and die as if I hadn’t lived. Sad, but true… The humanity is such an unfair circle which will end always with the death, only our minds can change it.

Raymond Cortez

BPX



En llengua francesa:


Qui sème le vent récolte la tempête.


Quand j’étais jeune, je me rappelle que je ne donnais d’importance à presque rien. J’aimais sortir en boîte, danser, rire, boire… Chaque fois je sortais plus et je buvais plus. Je ne trouvais pas de mal car je me sentais toujours bien et je m’occupais de faire attention à mes amis qui étaient alcoolisés. Peu à peu je me suis aperçue que ma solution pour tous les maux c’était boire, et je pensais en blaguant si j’étais alcoolique. Maintenant, je ne rigole plus. J’ai des graves problèmes de santé mais encore pire, j’ai perdu toute ma famille à cause de mes problèmes avec l’alcool.
La seule bonne chose, c’est que tout cela je l’ai rêvé pendant mon coma éthylique et j’ ai encore le temps de changer ma vie.


Darlène Barros
BP ECP


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada